جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

انواع درد در زانو

انواع درد در زانو

- درد زانو قدامی یا درد زانو

- آرتریت: شامل آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و نقرس است.

کیست های دو طرفه یا حفره زانو: مایع مفصلی متورم، پشت زانو. ممکن است علل دیگری از تورم وجود داشته باشد، مانند موارد کوچک تورم.

- برسیت: التهاب ناشی از فشار مکرر روی زانو مانند زانوی بلند.

- اختلالاتی از بافت همبند، مانند: لوپوس.

- کاسه زانو را حرکت دهید

- عفونت مفاصل

- آسیب زانو: آسیب زدن به رباط های قدامی و یا آسیب بین حنجره ممکن است سبب خونریزی در زانو و درد شود.

تورم زانو: اگر مقدار زیاد و زیاد شود، غضروف پاره می شود و درد بدتر می شود.

پارگی غضروفی: درد در داخل یا خارج مفصل زانو احساس میشود.

پارگی پارگی: باعث درد و بی ثباتی در زانو می شود.

- پیچ خوردگی و ورید: آسیب جزئی به رباط باعث این مشکل می شود.

- سرطان استخوان
علائم سرطان استخوان چیست؟

علائم محل و اندازه سرطان متغیر هستند. علائم سرطان استخوان در طول زمان بدتر می شود. درد رایج ترین علامت سرطان استخوان است. تومورهایی که در مفاصل و یا در نزدیکی مفاصل بوجود می آیند، باعث تورم یا حساسیت در ناحیه آسیب دیده می شوند. علائم دیگر عبارتند از خستگی، تب، کاهش وزن، نازک شدن استخوان و خوردگی استخوان، کم خونی و ضعف کلی، پوست براق در سطح تومور. اما هیچ یک از این علائم نشانه های قطعی سرطان نیست. آنها همچنین ممکن است توسط دیگر شرایط غیر خطرناک ایجاد شوند. پس مطمئن شوید که با دکتر خود چک کنید.
روشهای درمان سرطان استخوان زانو

انتخاب روش درمان بستگی به تعدادی از عوامل، از جمله سن بیمار، پیشرفت بیماری، و شرایط بیمار است. جراحی اغلب اولین انتخاب درمان است، اگرچه گاهی لازم است که ارگان را قطع کنید. در شیمی درمانی، جراح فقط مغز استخوان را بدون آمپوتاسیون حذف می کند و به جای سرطان پروتز مصنوعی را قرار می دهد. شیمی درمانی و پرتودرمانی ممکن است به تنهایی یا با هم استفاده شوند. با توجه به این واقعیت که علت این نوع سرطان هنوز معلوم نیست، مسئله پیشگیری مربوط نیست. این می تواند تنها از طریق عوامل موثر بر اشعه (پرتودرمانی) و یا قرار گرفتن در معرض ترکیبات رادیو اکتیو و هسته ای که شناخته شده است به عنوان اقدامات پیشگیرانه موثر تشدید یا افزایش خطر ابتلا به این بیماری است.
درمان های اضافی برای سرطان زانو

با توجه به بدخیمی های این بیماران و این که دوره های شیمی درمانی سنگین اشتها و تهوع و استفراغ را کاهش می دهد، این بیماران وزن و انرژی خود را از دست می دهند. علاوه بر انجام جراحی های سنگین همراه با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی و طولانی مدت، این مشکل تغذیه ای را تشدید می کند. در نتیجه، این بیماران و به ویژه خانواده ها به شدت در مورد کاهش وزن بیش از حد نگران هستند و در تلاش برای رفع آن هستند. توصیه می شود بیماران را به خوردن غذاهای سالم، طبیعی و راحت تشویق کنید و آنها را از غذاهای سنگین و چربی و ادویه جات و گیاهان دستگیر نمایید. همچنین بهتر است مقدار هر وعده غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید. نوشیدن هرگونه مایعات مانند آب، چای، خمیر و سایر نوشیدنی های غیر استروییدی توصیه می شود. سرطان استخوان نوعی سرطان است که با علائم مختلف رخ می دهد. به عنوان مثال یکی از علائم سرطان استخوان درد و درد استخوان است. همچنین کاهش ناگهانی وزن یا کم خونی می تواند نشانه های این مشکل باشد. ما اطلاعاتی در مورد علائم سرطان استخوان به شما دادیم. اگر علایم مشکوک را مشاهده کنید، به پزشک خود مراجعه کنید تا علت این مشکل را بیابید.
علل سرطان زانو

اگرچه متخصصان درباره اینکه چه چیزی سرطان استخوان را ایجاد می کند، مشخص نیست، تعدادی از عوامل ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند. این سرطان ها اغلب در کودکان و بزرگسالان، به ویژه کسانی که تحت پرتودرمانی و شیمیدرمانی برای بیماری های دیگر قرار می گیرند، رخ می دهد. بیماران مبتلا به بیماری پگت (وضعیت غیر سرطانی که با تولید سلول های مغز استخوان جدید، غیر طبیعی، مشخص می شود) در معرض خطر ابتلا به سرطان استخوان هستند. تعداد کمی از سرطان های استخوانی به ارث برده می شوند.
جلوگیری از سرطان زانو

با توجه به این که علت اصلی سرطان استخوان ناشناخته است، به نظر می رسد پیشگیری قابل پیشگیری نیست، اما پیشگیری از سرطان (مانند رادیوتراپی) و برخی از مواد شیمیایی خاص که علت ایجاد تومورهای استخوانی هستند (عدم ارتباط با ترکیبات رادیواکتیو و هسته ای مانع از سرطان استخوان می شود.
تغذیه در سرطان زانو

با توجه به بدخیمی های این بیماران و این که دوره های شیمی درمانی سنگین اشتها و تهوع و استفراغ را کاهش می دهد، این بیماران وزن و انرژی خود را از دست می دهند. علاوه بر انجام جراحی های سنگین همراه با استفاده از آنتی بیوتیک های قوی و طولانی مدت، این مشکل تغذیه ای را تشدید می کند. در نتیجه، این بیماران و به ویژه خانواده ها به شدت در مورد کاهش وزن بیش از حد نگران هستند و در تلاش برای رفع آن هستند. توصیه می شود بیماران را به خوردن غذاهای سالم، طبیعی و راحت تشویق کنید و آنها را از غذاهای سنگین و چربی و ادویه جات و گیاهان دستگیر نمایید. همچنین بهتر است مقدار هر وعده غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما افزایش می یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.