جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

جوانه ماش و لاغری

خواص جوانه ماش و لاغری و دیابت و یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص جوانه ماش و لاغری و دیابت و یبوست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.اصولا جوانه ها خواص بسیار زیاد و مفیدی دارند که برای سلامتی مصرف آنها ضروری می باشد.در این مطلب از سایت جسارت به بررسی خواص جوانه ماش در لاغری می پردازیم که نقش مهمی در لاغری دارد

جوانه ماش و لاغری,جوانه ماش برای لاغری,جوانه ماش لاغری,جوانه ماش در لاغری,خواص جوانه ماش برای لاغری,تاثیر جوانه ماش در لاغری,خواص جوانه ماش در لاغری,خواص جوانه ماش و لاغری,خاصیت جوانه ماش و لاغری,فواید جوانه ماش و لاغری,تاثیر جوانه ماش و لاغری

جوانه ماش و لاغری , خواص جوانه ماش در لاغری , جوانه ماش در لاغری , خاصیت جوانه ماش برای لاغری

در مورد تاریخچه جوانه ماش باید بگوییم که هزاران سال است که گیاه ماش مورد استفاده قرار گرفته و اصلیت این گیاه مربوط به کشور هندوستان بوده و در سراسر نواحی آسیایی کشت می‌شده است و چینی‌های باستان از این گیاه برای رفع گرما و سم‌زدایی بدن استفاده می‌کردند.امروزه نیز به خاطر ارزش غذایی بالای این گیاه، در موارد آشپزی و نیز سلامتی، استفاده‌های فراوانی می‌شود و این جوانه در لاغری بسیلر حیاتی و مهم است.ماش همانند نخود و عدس از خانواده حبوبات است که سرشار از فیبر، پروتئین، آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی و طبیعی است. اما متاسفانه در اکثر نقاط جهان از این نوع حبوبات کمتر استفاده می کنند و بیشتر از نخود یا لوبیا سیاه استفاده می کنند. در حالی ماش ممکن است برای بسیاری از مردم آمریکا جدید باشد اما هزاران سال است که ماش و جوانه ماش عضوی از عادات غذایی مردم هندوستان است.

جوانه ماش و لاغری

ماش و جوانه آن ، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می گیرد. همان طور که می دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارد و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه خواران است.

جوانه ماش برای لاغری

در طی یک تحقیق علمی مشخص شد که جوانه‌ غلات و حبوبات خوراکی‌های ارزشمندی هستند که در واقع دوره‌ی کوتاهی از چرخه‌ی زندگی آنها را تشکیل می‌دهند و درست بعد از این مرحله حبوبات و غلات تبدیل به یک گیاه جوان می‌شوند. این جوانه حد فاصل زندگی یک دانه‌ی سخت و یک گیاه جوان است و ارزش غذایی ویژه‌ای دارد. در این مرحله، لایه‌ی بیرونی پوست باز می‌شود و ساقه‌ی جوان از میان آن سر برمی‌آورد. طی این روند مقداری از پروتئین نشاسته‌ای دانه توسط ساقه‌ی جوان صرف سوخت‌وساز و رشد می‌شود و این تغییرات در واقع وجه تمایز بین ارزش غذایی جوانه و مواد مغذی غلات و حبوبات سبزنشده است.

جوانه ماش لاغری

به تازگی ثابت شده است که خواص حبوبات پس از جوانه‌زدن به بیشترین مقدار ممکن می‌رسد. جوانه‌ی حبوبات سرشار از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. هنگامی که از جوانه‌ی حبوبات صحبت می‌کنیم، اغلب جوانه‌ی ماش را درنظر می‌آید، که بیش از دیگر جوانه‌ها استفاده می‌شود. اما از تمام حبوبات و دانه‌های دیگر را می‌توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می‌توان از دانه‌ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه‌ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه‌زدن مواد درون دانه‌ها تغییر می‌کند: نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می‌شود، پروتئین با کمک آنزیم‌های درون دانه، هضم می‌شود و تبدیل به آمینو اسید و پروتئین‌های قابل هضم برای ما در می‌آید، و آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می‌یابد. جوانه‌ی حبوبات قرن‌هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. جوانه‌ها را می‌توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.