جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

جوان فارسی

بادمجان و خواص آن

بادمجان و خواص آن

بادمجان شکم پر،بادمجان در فر،بادمجان کبابی،بادمجان کباب،بادمجان کبابی در فر

بادمجان سرشار از ویتامین و خواص است و با آن می توان غذاهای خوشمزه طبخ کرد.لازم به ذکر است که از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروه B ، ویتامین A و C و مواد معدنی متفاوت از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره نمود.

بادمجان،خواص بادمجان

جالب است بدانید که بادمجان را با پوست بپزید تا از یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام «ناسونین» بهره مند شوید. محققان روی رشد سلول های سرطانی حیوانات آزمایشگاهی و همچنین انسان مطالعاتی انجام دادند و متوجه شدند آنتی اکسیدان ناسونین اجازه نمی دهد رگ های خونی جدیدی تشکیل گردد و تومورهای خوش خیم را به تومورهای بدخیم تبدیل نماید. بدنیست بدانید که بادمجان به دلیل ذخیره فیبر زیادی که دارد در پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ بسیار موثرو مفید است. گفتنی است که این خوردنی هنگام عبور از روده ها مواد سمی و شیمیایی را جذب می کند و روده را از این مواد سرطان زا پاکسازی می نماید.

بادمجان،خواص بادمجان

جالب است بدانید که نتایج پژوهشی که در مجله ی Food & Function به چاپ رسیده است خبر از خواص مفید بادمجان برای سلامتی قلب می دهد. لازم به ذکر است که در این پژوهش محققان حلقه های خام و یا کباب شده ی بادمجان را به مدت 30 روز به حیوانات آزمایشگاهی دادند و سپس وضعیت قلبشان را بررسی کردند. نتایج بررسی ها نشان داد که این ماده ی غذایی، عملکرد بطن چپ قلب را تقویت کرده و شدت سکته های قلبی را کاهش داده است. بدنیست بدانید که بادمجان برای کاهش وزن نیزمفید است. در واقع این غذا برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کنند مفید است چون ذخیره فیبر بالایی دارد و ضمن ایجاد احساس سیری، انرژی بدن را نیز تامین می نماید. بادمجان برای پوست مفید است ، تاثیر فوق العاده ای بادمجان بر شادابی پوست دارد.

 

بادمجان،خواص بادمجان

بدنیست بدانید که از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . لازم به ذکر است که بادمجان بر خلاف آنچه که عوام عقیده  دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . گفتنی است که مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد . لازم به ذکر است که بادمجان را حتما باید بحالت کاملا رسیده مصرف کرد زیرا خام آن طعم تلخ درد و در آنهائیکه آسم و برونشیت دارند موجب تحریک این بیماریها می شود.جالب است بدانید که بادمجان بعلت درا بودن آهن در برطرف شدن کم خونی داروی موثری است . بدنیست بدانید که خوردن بادمجان گرفتگی رگها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.

بادمجان،خواص بادمجان

بهتر است بدانید که از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین در استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده نمود بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید که نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و بعد به مقدر نصف این مقدر آب به آن شکر قهوه ای اضافه کنید آنرا هم بزنید و میل نمایید.گفتنی است که برگها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده درمان اسهال خونی است . لازم به ذکر است که اگر بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با سرکه خمیر کنند و به زگیل بمالند زگیل کنده می شود.دقت داشته باشید که بادمجان با همه ی خواصی که گفته شد نباید مورد استفاده ی اشخاصی که بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آن ها راتشدید می کند اگر این اشخاص می خواهند بادمجان بخورند بهتر است آن را با گوشت و روغن و یا سرکه بپزند و میل کنند.سعی کنید در طبخ بادمجان کمتر روغن مصرف کنید.

بادمجان و خواص آن

مطالب مرتبط:

هویج

خیار

گوجه فرنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.